❤ Miss Doctor's territory
ʟᴀʏᴏᴜᴛ ʙʏ © ᴍ ᴏ ᴄ ʜ ᴀ
The layout was made specially for me.
All links open in a new tab.

 KEKECOHAN DI GAMAAH



Hari ini, 26 disember 2013..

pertama kali dalam sejarah hidup aku alami sendiri suasana kekecohan yg dikatakan sengaja dibuat oleh samseng2 yg diupah...

dari pagi, kelas kami berjalan seperti biasa..
lepas kelas praktikal histology, kami beramai-ramai akan berkejaran ke department anatomy..
hahah...ceritanya sbb nk berebut tmpt.. 
kelas kecik je.. tp ahlinya ramai. sbb tu lah.. 

smpai je, uncle youssef tgh mngajar.. so rmai2 tggu kat dpn hall 11 tu..
masa tgh tggu tu, ttba gelap.. lampu terpadam.. 
macam biasa lah. kami ingat saja je ammu tu tutup lampu..
buat rilex lagi.. haahahahah.. :D
lpas student arab tu kluar, kami pun masuk la dlm hall tu..
tunggu dr kami sampai..


tetiba, dr yousseff dtg dgn kelam kabut dy ckp
"get out, get out" 
dengan tangan dy gawang2 suruh kami keluar..
dengan terpinga-pinga, semua berlari keluar..
memula ingat ada kebakaran kat dalam museum.
tgok museum okey ja..
jalan sampai dpn pintu, tgok rmai student arab kt luar.
da syak dah.. msti ada smthg happen..
ush melalui bili doktor tu.. ke blkg fakulti..
depa tgok apa tah.. aku x nmpk..
pastu kecoh2..

dah kecoh2 tu, aku, yuyu n azmah lari keluar.. kono2 nk lari balik..
tp xberani. dgn muka blurr, kami tnya student arab tu apa jadi..

dy kata la ada polis mai.. pastu ala2 macam tsaurah la..
ttba pusing blkg tgok klasmate semua dok dlm department.
kami pun masuk la balik..
dlm 5 minit lpas tu, dgar bunyi mcm tembakan..
xtaw la tu mercun ke pistol..
tp mmg nmpk la dy punya letupan tu..
dan kami hanya dipisahan dgn dinding..
hanya Allah je taw perasaan masa tu..
yg aku ni plak, dek kerana trkjut sgt, trus menangis.. 
apa la aku ni kan
pastu yuyu dgn enuh asih syg nya protect aku.. pujuk aku.
dy kata "stay belakang aku.. behind me."

aku pun main okey.. pastu jenguk2 ke luar tu..
mcm okey sikit.. ttba da rasa gas pemedih mata.. semua apa lagi..
pakat tutup muaka la.. sbb pedih..
x lama lpas tu, da reda sikit, doktor kata da boleh balik..
dismiss la ramai2...
Alhamdulillah.. syukur tahun ni ade ikhwah dlm kelas. nmpk la jgk caring nya depa tu..
ada la jgk function depa dlm kelas tu kan slain drpd klasmate.
thankz to ikhwah yg td bg kami tumpang sampai kt tmpat yg agak selamat sikit tadi (konon-konon ala2 macam musyrif la sat td)

balik umah terus repot kt ayah..
sempoi ja ayah jawab
"biaq pi la, negara depa"



 pastu ptg, kluar nk gi Salam Sadnawi dengan yuyu.. ada hal.. 
masa dlm teksi tu usha la gamaah..
sunyi gilaaaaaaaaaaa....

cuma kat dpn kuliah adab tu ja ada org sikit.. 
kat tmpt lain mcm kosong gila..


entah apa la yg depa nak lagi.. aku pun x fahamm.. tp JAKSI ada post pasal td tu..
:)

tgok sini

Labels: , , , , , , , , , , , , , ,

"KEKECOHAN DI GAMAAH" was Posted On: Thursday 26 December 2013 @08:25 | 0 lovely comments

« Older posts | Newer posts»

Copyrighted © TeaCakeHouse. All rights reserved. Thank you.
View with Google Chrome in a 1280 x 800 SR. Inspired by Kaith, Images from Cursor from Images from

ʟᴀʏᴏᴜᴛ ʙʏ © ᴍ ᴏ ᴄ ʜ ᴀ